Hajjaj, mennyi megkeresést kaptunk legutóbbi leveleinkre és cikkünkre. Köszönjük a telefonhívás-cunamit!
Aki még nem keresett fel, annak szakmailag tökéletesen helyesen és a lehető legegyszerűbben segítünk kiolvasni a jogszabályból a teendőket.
Elég egyetlen dolgot megérteni a NAV 2022-es transzferár rendeletével kapcsolatban:
hogy NINCS IDŐ!!!
Ez egy újdonság. 2022. évtől adatszolgáltatási kötelezettség merül fel, amelyet nagy valószínűséggel csak az tud teljesíteni, akinek határidőre készült el a transzferár nyilvántartása. A beadási határidő a társaságiadó bevallás időpontja.
Miért éghet bárkinek a körmére ez a feladat?
Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy a transzferár nyilvántartás kb 80-150 oldalas dokumentációjának elkészítése akkora adminisztrációs teher, ami a bevallás elkészítésének időszakában szinte teljesíthetetlen az amúgy is leterhelt kollektíva számára. Aki ebbe bele sem mer gondolni, vagy még nem tudja hogyan fogja elkészíteni a nyilvántartást, olvasson tovább!
A NAV egyrészt azzal jelezte a nyilvántartás elkészítésének fontosságát, hogy zéró toleranciát hirdetett a késedelmes beadókkal szemben. Másrészt nem lehet csak úgy összecsapni, mert a Hivatal az évek során felhalmozott tapasztalatával bővítette (szigorította) a transzferár nyilvántartás szabályait a mostani rendeletben.
Sürgető a határidő, a 2022-ről kötelezően beadandó adatszolgáltatás megalapozott előkészítésére, már csak hónapok vannak hátra! Ez nagyon kevés idő! Nézze meg, mennyi teendővel áll szemben és keressen most!
Időpont foglalás INGYENES KONZULTÁCIÓRA
A rendelet szerint ezeknek a vállalkozásoknak kell készülniük
- Ahol többségi befolyás vagy ügyvezetői azonosság kapcsán kapcsolt viszony jött létre
- Ahol a cégcsoportban 50 főnél többet foglalkoztatnak, vagy 10 millió euro feletti a forgalom vagy a mérlegfőösszeg
- Ahol a kapcsolt feleknek több jelentős szerződésük van egymással
Ezen feltételek fennállása esetén adózónak kell alátámasztania, hogy a kapcsolt vállalkozásaival kötött szerződéseiben piaci árat alkalmazott, vagy ha eltért a szokásos piaci ár alkalmazásától, akkor adóalapjában figyelembe vette az eltérést. Ez az alátámasztás a TRANSZFERÁR NYILVÁNTARTÁS, amelynek hiánya ügyletenként 5 millió forint. 5-10 ügylet esetén már 25-50 millió forintot is taksálhat a bírság.
Nemzetközi szinten vizsgálja a NAV: Amennyiben a cégcsoport a 750 millió euro világszintű forgalmat meghaladja, akkor Country by Country kötelezettsége is fennáll. Ennek alapján a társaság adatszolgáltatási kötelezettsége az elsődleges, 20 millió forint bírság terhe mellett.
Teendők, hogy meg tudjunk felelni a rendeletnek
- ha van már nyilvántartás, akkor TRANSZFERAUDIT, ellenőrizendő, hogy az új kihívásoknak is megfelel-e a korábban elkészített nyilvántartás
- ha még nincs nyilvántartás, akkor SOS elkészítendő, mert azonnal érkezik a bírságról a határozat. Ennek elkerülése érdekében az Altamix szakértői csapata áll rendelkezésre.
- Javasoljuk, hogy aki nem csak a büntetést szeretné elkerülni, válassza élenjáró szolgáltatás innovációnkat. Sokat nyerhet vele.
Hogyan lehet milliókat nyerni a ránk kényszerített adminisztráción?
Ha kicsit mozdulunk, nagyot nyerhetünk, elsősorban a büntetés elkerülésével. Ezek már milliók, de van itt még valami. A transzferár nyilvántartás speciális adminisztráció, mert már önmagában is eredményt hoz, hiszen a vállalkozások legfontosabb kérdését, az árazást teszi átláthatóbbá. De nézzük sorban, mivel jár ha nem csak elkészíti, hanem az Altamix Kft-vel készítteti el transzferár nyilvántartását:
- vállalkozása megfelelő szakmai megalapozottsággal tudja a transzferár szabályokat alkalmazni
- a legfrissebb trendek, a legújabb NAV ellenőrzési módszerek ismeretében készítjük fel cégét egy esetleges transzferár ellenőrzésre
- folyamatos támogatást biztosítunk árazási trendek meghatározásához, új szerződéseihez az ártartomány meghatározásához
- innovációs folyamatok beépítésével hatékonyabb, gyorsabb, célirányosabb együttműködést teszünk lehetővé a NAV biztos TRANSZFERÁR NYILVÁNTARTÁS elkészítéséért.
A transzferár nyilvántartást nem év végén kell elkészíteni
Illetve nem érdemes az egyetlen év végi nyilvántartás elkészítésére korlátozódni. A transzferárazás nem egyenlő a transzferár nyilvántartással, hanem minden érintett ügylet során előtérbe kerül az árazásnál. A nyilvántartás csak a NAV felé benyújtandó dokumentum. Ha folyamatosan szeretnének megfelelni a transzferár szabályoknak, évközi információgyűjtésre, a szerződések transzferár kompatibilitásának fenntartására, a transzferár nyilvántartás készítési határidejének betartására van szükség. Ez olyan FOLYAMATOS SZAKÉRTŐI TÁMOGATÁST IGÉNYEL, ami minden kapcsolt ügyletet támogat, így jelen van az egész éves munka során. Ebben lesz az Ön partnere az ALTAMIX Kft. tapasztalt csapata és a mögöttük álló innováció, ami ezt a bonyolult adminisztrációs terhet képes levenni a vállalkozások válláról.